09 november 2009

bebis vs tid

Idag åkte jag till Skroten med min syster, lilla Emmy och Stella. Skroten ligger i Kinna och de säljer tyger. Bra tyger, till väldigt bra pris. Ett mycket bra ställe att åka till om man tycker om att sy men inte vill att tygerna ska kosta en förmögenhet.

Nu tänkte jag inte prata om tyger utan om en sak som jag inser att jag har glömt. Jag har glömt hur mycket längre tid allt tar när man har en liten bebis på fyra veckor. Man ska se till att bebisen är matad och mätt, byta blöjan, se till att den har tillräckligt med kläder på sig, spänna fast bilstolen i bilen och sedan se till att den lilla sitter bekvämt och är nöjd. Detta tar minst en timme men förmodligen mer.

Detta gav mig en liten panikkänsla. Om ett par veckor kommer mitt liv också se ut så. Jag har ju vant mig vid en myra som fixar allt det där själv. Självklart med viss hjälp av mig men under tiden som hon klär på sig och pillar med sitt så kan ju jag ta hand om mig och så simsalabim så är vi klara samtidigt.

Nu ska jag vänja mig vid att att allt ska ta längre tid och att jag inte kan duscha, klä på mig eller äta när jag själv anser att det passar mig. Utan allt det där gör man enligt ett litet mirakels tidtabell.

Ojoj, hur ska det gå?

1 kommentar:

  1. BUHUUUU!!! Du skulle ju åka till Skroten MED MIG!!!!!

    SvaraRadera