28 augusti 2010

Fel sida sängen.

Så idag vaknade jag visst på fel sida sängen. Förutom en dundrande huvudvärk, en näsa som inte gick att andas med och ett stökigt kök så vaknade jag tydligen på dåligt humör.

Dåligt humör av det där slaget att jag bara måste gnälla. Hur jag än gör för att kontrollera min tunga så går det inte. Den lever ett eget liv. Jag gillar inte den här typen av dagar. Inte alls!

Nu städar jag mig till gott humör. Konstigt eller hur men det är så jag fungerar. Får jag bara mig själv till att komma igång med att städa istället för att gnälla så brukar det gå över. För ett städat, glänsande hem är det bästa jag vet. Det får mig på gott humör. Alla gnälltendenser och dåligat humörbaciller blir som bortblåsta. Så nu har jag tvättat en maskin tvätt och satt igång en till, sorterat en massa tvätt, dragit fram dammsugaren som jag inte får använda för Stella ser på film och så har jag dragit av alla sängkläder från sängarna så att Mikael kan bädda rent senare. Bädda rent sängar tillåter inte mina armar.

Så där ja...då tar jag och fortsätter att städa mig mot gott humör!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar