17 mars 2011

Det här med hotell.

Jag har grejat runt här hemma under dagen. Städat och pysslat om vartannat. Blomsterarrangemangen är klara men kan inte visa upp dem riktigt än för då blir det inte roligt för gästerna. Annat lull har fixats för att ge hotellkänsla.

I morgon ska dubbelsängen bäddas om och toaletterna städas. Det ska dukas vackert och salongen där det ska drickas te ska trollas fram (här finns ingen salong tyvärr).

Som ni kanske börjar förstå så är platsen för "Hotell rosiga tekoppen" hemma hos mig. Har man inte riktigt råd att åka iväg och bo på lyxhotell så får man ta hotellet hem till sig istället. Vi är inte ledsna för det alls utan ser alla fram emot tid med varandra och prat utan avbrott av tjattriga barn. Eftersom jag är aningen tokig så tar jag detta på största allvar och gör det jag kan för att ge det hela en känsla av hotell.

Har ni idéer på vad jag borde tänka på för att göra det hela så "perfekt" som möjligt?

4 kommentarer:

  1. Chokladbit på kuddarna och bubbel som välkomst!

    SvaraRadera
  2. Miss Muffin: Mhm! Mhm! Bra tänkt.

    SvaraRadera
  3. Ja, chokladbit på kudden, snittblommor och bubbelbad med gott i glaset :)

    Vad snäll du är! Bröstmått är 58cm och längd: 60 cm.
    Räcker tyget till det?

    Kram.

    SvaraRadera
  4. Husfrun: Snittblommor är fixade. Bubbelbad blir det svårare med då vi inte har något badkar.
    Jag syr gärna. Ska fundera på vad det ska kosta.

    SvaraRadera