08 juli 2011

Kanske blir det inga byxor. Jag är inte på humör.

Uppdatering klockan 00:22: Jag satte igång att sy i alla fall. Trots dåligt humör. Jag blev på bättre humör allt eftersom. Lite nervöst sydde jag mina första riktiga byxor. Inte i lakan utan i fintyg. Jag sydde ihop grenen och utan att andas vände jag de rätt och tada - ett par byxor. Jag provade och de satt bra till och med i svanken. Jag fick rätta till lite i midjan där de satt för löst. Dragkedjan sydde jag i två gånger. Inte för att det blev fel utan för att jag bestämde mig för att byxorna satt för löst i midjan. Kanske ska man inte kunna dra på sig byxorna när de är helt ihopsydda och dragkedjan inte ens sitter i än. Nu ska det på en linning och de ska fållas men det får bli imorgon för nu är jag bra trött i ögonen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar