13 mars 2012

Godmorgon.

Godmorgon allihop därute. Solen skiner och himlen är helt blå. Våren kanske har kommit för att stanna nu vem vet. Det vore toppen om det är så för nu är jag redo för uteväder. Noels största intresse för tillfället är att cykla och det är ju så mycket trevligare om det är cykelväder då.

I dag ska jag iväg på kurs men innan dess ska Noel lämnas på dagis och jag ska städa köket och hinna sitta här vid datorn och greja lite. Jag har ett fullt schema med saker som ska göras vilket känns riktigt bra. Det är skönt med vila men det är alltid givande att ha ett eller flera projekt på gång. Jag gillar att vara sysselsatt.

Det känns som kroppen mår lite bättre idag. Jag hoppas det i alla fall. Jag har förstås hostat i natt men inte alls som innan. Det vänder. Jippi!

Men nu ska jag sätta igång en kanna med te och ordna med en smarrig frukost. Eller nä, jag lämnar Noel på dagis först och sen ska jag äta smarrig frukost i lugn och ro helt för mig själv. Det är något speciellt med frukost i ensamhet. Jag hinner tänka så många tankar och filosofera över dagen. Jag gillar det.

Ha en underbar dag i solen nu allihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar