02 april 2012

Detaljer.

I hemmet har man en massa möbler som man köper med noggrannhet och så ställer man dem på precis rätt plats i huset. Man använder dem i stort sett varje dag. Och så har man småsakerna. De där vackra sakerna som sätter tonen i hemmet. Det som ögonen fastnar på och säger något om personerna som bor där. Dessa saker byts ut med jämna mellanrum. Efter säsong, humör eller intresse. Jag skulle tro att ni redan har fått se det mesta lilla småplocket hemma hos mig men här får ni se det igen. Detaljerna i mitt hem.

Påskpyntet som jag pysslade ihop för tre år sedan tror jag. De kommer fram varje år nu.


I år fick det flytta in lite fjädrar och ett ägg under glaskupan.


Pärlhalsbandet och armbandet som jag använder lite då och då.


Den fina skålen som jag fick av Lotta står på "vita" hyllan tillsammans med andra vita saker jag tycker om.


En av alla mina änglar.


En kaffekvarn trots att ingen av oss dricker kaffe men fin är den.


Och alla växter som står i fönstret och hålls fina av mannen.


Vita orkidér är verkligen vackra!


Mina hjärtstenar som får byta plats i hemmet hela tiden men som alltid finns och påminner om vad som är viktigt.



Fjäril på en tavla på väggen.


Vid spisen har jag burkar med smått och gott i. Sådant som används i matlagningen ganska ofta.


Detaljerna i hemmet talar om vem vi är och för mig är de viktiga. Jag vill omge mig av sådant som jag tycker om för det ger mig energi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar