29 oktober 2012

En lista.

I går kväll satt jag och surfade inspiration inför min fokusmånad och då hittade jag den här listan. Ibland är det roligt att fylla i tycker jag och idag har jag så fasligt mycket jobb att göra så det passar alldeles utmärkt.


Min idrottsbakgrund: Jag sprang en hel del i tonåren. Sprang ganska många milslopp faktiskt. Tränade mycket på gym för sisådär 15-20 år sedan.

I mina öron när jag tränar
: det som låter ur högtalarna på gymmet. Jag har aldrig varit förtjust i att lyssna på musik med hörlurar. Ljudet kommer för nära på något sätt.

I min träningsväska
: Eftersom jag alltid förflyttar mig endast mellan hem och gym har jag inte så ofta en väska med mig men jag har en fin, helt ny. I den har jag lås till skåp, träningsskor och min mobiltelefon.

Favoritmuskel
: Oj, det var svårt. Jag tränar väldigt gärna mage och kan nästan göra hur mycket som helst men borde träna rygg och axlar mycket mer än jag gör.

Mål med träningen
: Att gå ner i vikt och bli snygg. Jag vill trivas med mig själv och jag längtar efter att ha synliga muskler.

Favoritövning
: Jag vet faktiskt inte.

Favoritmat
: Alla former av kyckling. Jag älskar kyckling och tur är väl det.

Mina inspirationskällor
: Jag läser många träningsbloggar och så har jag några i min omgivning som peppar mig, vilket ger mig inspiration och motivation.

Favoritkonditionsträning
: Roddmaskinen. Jepp, jag är väldigt förtjust i den.

Favoritidrott
: Om man kan kalla yoga för idrott så svarar jag yoga.

Mitt bästa kosttips
: Gör upp en plan. Vad kan jag klara mig utan och vad tycker jag om att äta? Man kan egentligen äta allt bara man använder sunt förnuft.

Favoritlivsmedel
: Ägg!

En fredagskväll unnar jag mig gärna:
Jag äter det jag är sugen på men oftast ett nyttigt alternativ.

Hälsa för mig
: Att vara nöjd med sig själv och att orka ge sig ut och träna oavsett ålder.

Därför tränar jag
: Jag tränar för att min kropp mår bra av det. Jag har inte lika ont i mina leder om jag håller mig igång. Jag tränar för att känna mig snygg.

Min favoritfrukost
: Äggröra, fil och musli och en tallrik full med frukt. Och te. Alltid te.

Detta skulle jag vilja utöva
: Jag skulle vilja träna cross fit men jag har inte kondition eller styrka till det än.

Så sover jag: Jag försöker sova åtta timmar per natt men det är inte alltid så lätt. Sonen vaknar fortfarande på nätterna.

Detta klarar jag mig inte utan
: Hmm, jag vet faktiskt inte. Jag är nöjd om jag har rena träningskläder och kan komma iväg utan att det blir kaos i familjen.

Glöm inte att..
träna ska vara roligt och att det är okej att inte vara på topp varje dag.

10 kommentarer:

  1. Vilken fantastisk lista! kul att läsa :) snor den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart du ska sno den. Listor är kul.

      Radera
  2. Wow, helt fokuserad måste man vara för att fylla i en sån lista!
    Jag fokuserar på energi och självklart hänger hälsan ihop med detta. Men jag har svårt att komma igång ... men små steg, så ska det säkert gå bra här också.

    Ha en fin vecka!
    Kram
    Suz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart det kommer gå bra. Du får fundera på vad det är som gör att du inte kommer igång? Vad hindrar dig från att ta dig dit du vill?

      Kram

      Radera
  3. Heja dig Dorro! Du anar inte vad du inspirerar. :)

    Jag ser att vi delar kärleken till roddmaskinen. ;) Min kärlek blev dessutom ännu större då min sjukgymnat påtalade att det är den allra bästa träningsmaskinen av dem alla eftersom den jobbar med 80% av alla dina muskler på en och samma gång. Jag älskar roddmaskinen! :)

    Tack snälla Dorro för den fina överraskningen som jag hittade i brevlådan. Så otroligt fin och som numera har fått hedersplatsen bredvid sängen. En bok för mina tankar. Tusen tack vännen!♥ Och du, hälsa Stella att hennes brevpapper är supergulligt (från en mamma som har en dotter som en gång i tiden älskade Barbiefilmerna). :)

    Stor kram till dig kära vän och lycka till med både träning och jobb nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roddmaskinen är bäst! Vad roligt att du tyckte om presenten. Jag har en likadan. Jag ska absolut hälsa Stella att du tycker om hennes brevpapper.

      Jag har läst att du haft en toppenfödelsedag vilket jag ju inte tvivlat på ett dugg.

      kram kram

      Radera
  4. Ps. Glömde ju att berätta att jag varmt kan rekommendera 40. Inget du ska oroa dig över utan bara se fram emot med tillförsikt och nyfikenhet. :)

    Kram på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh så bra. Då ska jag börja längta nu då. Sisådär sex månader kvar.

      Radera
  5. Anonym15:39

    Underbart sund inställning. Ska bokmärka den här listan och kika in igen när tankarna går åt fel håll. Tack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad roligt att du tycker om den!

      Radera