24 augusti 2012

En högtidsdag.

Vissa dagar blir som högtidsdagar utan att det finns något att egentligen att fira. Jag går runt hemma och känner mig nöjd med tillvaron och grejar med lite allt möjligt utan någon direkt plan utan mest bara för att det är trevligt. Det är tyst i huset för att barnen är iväg på skola och dagis. Jag tänker tankar från början till slut. Hur härligt som helst. En helt vanlig dag. Tills jag går ut till brevlådan och hittar två tidningar och ett paket. På en och samma dag. En iForm, en Drömhem och trädgård och en yogadvd för barn.


Eftersom solen skiner idag satte jag mig ute på altanen med frukt, nötter och Hannas kopp med te och njöt av att bläddra i tidningarna. iForm är min favorittidning. Bra med reportage och en lagom blandning av korta små tips och rådgivning. Det gillar jag. Drömhem är färgglad och full med inspiration.


Nästa vecka planerar jag att börja göra yoga med barnen. Jag älskar att yoga och det ger mig lugn i kroppen och i huvudet så jag känner att det är vettigt för barnen att lära sig. Jag tror att det kan vara väldigt bra för Noel som har väldigt svårt för att varva ner. Det är helt klart värt ett försök känner jag. Han är fortfarande liten men börjar man tidigt så tror jag att han kommer snappa upp det efter hand. Stella har frågat efter att få lära sig yoga länge så hon kommer bli väldigt glad. En kul sak att göra tillsammans. Det man lär barnen i tidig ålder brukar ju ofta vara det som följer med i vuxen ålder. Genom att göra detta tillsammans tänker jag att jag skapar en god grund för dem och genom att jag tränar hemma och tänker på vad jag äter så är jag ett exempel i goda vanor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar