22 augusti 2012

Ogjort arbete.

I dag var det dags för tandläkarbesök, besöket jag bävat för hela sommaren. Rotfyllning! Det var en skakig Dorro som begav sig till tandläkaren på morgonen. Jag var inte lycklig. Sedan låg jag där med munnen på vi gavel i över en timme. Fick kramp i käkarna och läpparna skakade stundvis av ansträngning. När han var nästan klar, han skulle bara fylla tanden, så såg han en spricka. En spricka som inte gick att fixa. Så imorgon ska jag dit igen och dra ut tanden. Så totalt onödigt. Jag tyckte lite synd om tandis som jobbat så hårt och så var det inget värt.

Så från och med imorgon har jag en tand mindre. Undra hur det kommer se ut. En kindtand i och för sig men den man använder mest. Det blir intressant.

Det bra med det hela är att räkningen blir mycket lägre. Att dra en tand kostar ingenting i jämförelse med en rotfyllning och krona. Väldigt bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar