25 november 2010

Idag börjar julen här hemma!

Jag har inte fått gjort något vettigt alls denna veckan känns det som. Mest beror det på att Ploppen varit ovanligt gnällig och velat att jag ska ligga i soffan hela tiden. Väldigt skönt men ofantligt oproduktivt. Blir inte mycket gjort när man ligger i soffan mer än att titta på dåliga tv-serier.

Jag hoppas verkligen att den lille killen tillåter mig att att greja idag för idag ska advent upp. Det är dags för julstämning här hemma. Upp med de röda gardinerna, ljusstakarna och framför allt änglarna. Inga tomtar förrän till Lucia. Aldrig före Lucia. Det är snudd på olagligt. Änglarna däremot får komma fram i massor.

Det bästa med advent är alla lampor. Det känns ljusare och den mörka november får lämna plats för "ljusa" december. Det ska bli så skönt att säga hej då. Ett helt år kvar till nästa och tills dess är det långt kvar. Jag tycker alltid att jag utfört något stort när jag klarat mig igenom november. Det är en bedrift. En vecka kvar sen är det över. Förutom ljuset så är det känslan av jul. Känslan av hur den stegrar för varje liten sak man gör. All bakning, pysslet, granen och skinkan.

Jippi, nu är det dags. Julen är här!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar