19 november 2010

Min fredag

Det är fredag. Jag har nästan städat klart. Jag tycker att det är så härligt att börja helgen med ett välstädat hem. Det känns ännu lyxigare med helg då.

Nu ska jag åka och hämta Myran på dagis om ungefär fem sekunder men jag vill att Plopp ska få sova så länge det bara går. Vi ska åka till ICA Maxi och handla. Jag handlar av princip inte på fredagar för det gör resten av Sverige också men nu är inte klockan sen eftermiddag så det kanske går bra i alla fall.

När vi kommer hem ska jag städa klart det sista och sen ska vi nog baka en saffranskaka. Dags att börja julen här hemma. Nu har Myran fyllt år och då är det jul. I alla fall hemma hos mig. Och för att det ska bli jul behöver det lukta som jul så då får det bli en saffranskaka. Kanske skulle man ta och köpa lite julmust också? Nä, det får vänta till första advent. Tradition är tradition.

Mikael ska umgås med sin bror och en kompis ikväll så det ser ut som det får bli mys med barnen för min del. Kanske en film? Vi får se.

Nu: dags att rusa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar