20 augusti 2008

bröllops-planerings-kaos

Ujujuj...så mycket att göra och så lite tid!

Det här med att planera ett bröllop är helt galet ju. Det är så mycket att tänka på och så många saker som ska klaffa. Och det hjälper inte att jag har mindre än tre månader att göra det på.

Självklart visste jag ju detta innan jag började men jag trodde nog att jag skulle ha allt under kontroll men jag inser nu att jag hade fel. Det svåraste är att veta vad man ska börja med så det blir att jag sitter och pillar i allt på en och samma gång. Detta är inget jag rekommenderar. Det blir faktiskt väldigt rörigt då.

Ja, jag vet att jag är expert på att skriva listor men jag har denna gång kommit på att själva listskrivandet inte får sakerna gjorda. Ett underligt fenomen det där med listor. Förr har jag alltid känt att det här med en lista bara varit skönt. En känsla av kontroll men inte nu. Onej, inte nu! För varje lista jag skriver desto mer stressad blir jag. Jag försöker att titta på listan och se vad jag kan göra nu men allt blir bara till ett enda blurr och jag får lite lätt panik (läs hyperventileringspanik). Det hela slutar med att jag måste prata med H och K som talar om för mig vad jag ska göra. Den metoden har fungerat väldigt bra hittills. Superbra det där med bröllopscoach. Anlita bröllopscoach när ni ska planera bröllop för då kanske ni inte blir galna. Bara kanske...

Mina vänner säger hela tiden till mig att detta har gjorts förr. Planera bröllop på tre månader är ingenting. Hur lätt som helst. Ja, jag fattar inte vad de pratar om. Alla mina vänner har gjort det så de borde väl veta men för mig känns det omöjligt men jag kämpar på.

Jag har faktiskt fått gjort en hel del saker trots mitt inre kaos men det är långt ifrån klart. De viktigaste detaljerna är klara i alla fall och det är väl i och för sig bra.

Jaja, jag ska nog bli gift i alla fall och förhoppningvis ska gästerna blir nöjda med festen.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker du är hur on top of things som helst! Finns ingen anledning att hyperventilera. Några saker i taget så är saken strax biff.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. villeosagamamman: det är vad du tror ja. Du ser mig inte när jag sitter här för mig själv och drar mitt hår. Riskerar att bli flint känner jag:O. Men tack för att du tror på mig...

    SvaraRadera