03 september 2006

En bra dag!

Det var visst ett tag sedan jag skrev sist men så är det när man har börjat jobba. Tiden blir knapp och när jag faktiskt har en stund över så orkar jag inget annat än att sitta i soffan och slötitta på tv.

Igår, lördag, var en sån där perfekt dag. En sån där dag då allt stämmer och allt känns helt bra. Jag hade dagen för mig själv. Lillan och pappan skulle leka själva hela dagen.

Jag började med att sova länge, mycket länge och det var helt underbart. När jag vaknat tog jag det lugnt och tog mig sen ut på stan. På stan mötte jag upp med en kompis och hennes sex veckors bäbis (små bäbisar är välkomna på barnfria dagar för de gör inte så mycket väsen av sig). Vi strosade runt på stan, tog det lugnt i det fina vädret. Efter en massa strosande satte vi oss på en café och pratade länge. Det var hur trevligt som helst.

När vi fikat klart tog vi en promenad bort till Korsvägen. Kompisen och bäbisen tog en spårvagn hem och jag promenerade vidare mot Svenska Mässan och stämpel&scrapmässan. Ett paradis för en sån som mig. Ojojoj, vad underbart roligt det var där inne. Papper och pyssel i mängder. Jag blev helt stirrig och visste inte i vilken ände jag skulle börja i. Som tur var träfffade jag en kompis där inne som är expert på allt som har med pyssel att göra. Hon fick guida runt mig och hjälpa mig komma på vad jag behövde. Det var hur roligt som helst och jag gick därifrån med påsar fulla av roliga pysselsaker.

När jag kom hem kände jag mig lyckligare än jag gjort på länge. Jag satt hela kvällen och planerade hösten och vinterns pyssel. Så nu vet jag precis vad som ska göras och vad jag har att se fram emot.

Underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar