25 juni 2009

Äta bör man men måste det kosta så mycket?

Mikael och jag har utmanat oss själva.

Vi har bestämt oss för att dra ner på matpengarna. Vi vill se för hur lite man kan äta bra mat varje dag. Maten går ju på en hel del pengar per månad och vi hävdar båda två att det inte måste kosta så mycket som det gör just nu.

Man vet ju att det är småinköpen som är det som kostar pengar. Då man bara ska in för att köpa en mjölk och kommer ut med en hel kasse mat som man kanske egentligen inte behöver. Det mesta i kassen har man lagt där för att man har gått in i affären hungrig.

Så nu sitter jag här vid matsalsbordet och planerar veckans stodhandling. Jag har gjort en matsedel och skrivit en inköpslista på exakt vad vi behöver. Den listan ska vi hålla oss till när vi åker och handlar ikväll.

Jag känner mig som en husmor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar