16 juni 2009

Nyheter!!

De flesta som läser denna blogg vet redan om detta men jag skriver det ändå.

Det ska komma en bebis till vår familj. Den har planerat att dyka upp lagom till Lucia. Vi är jätteglada och förväntansfulla.

Förra veckan fick Stella veta att hon ska bli storasyster till en bebis till (hennes pappa och flickvän väntar också en liten). Jag visade henne bilden från ett tidigt ultraljud som jag fick gå på. Hon tittar på bilden och säger:

Har du en bebis i magen mamma? Men du är ju inte tjock ju!

Jag skrattade lite åt henne och tackade henne för att hon tyckte att jag inte är tjock. Sen satt hon tyst en stund och så säger hon:

Ojoj, hur ska jag orka ta hand om två bebisar och en katt?

Jag föreslog att vi kanske kunde hjälpa till med bebisen. Hon verkade inte riktigt övetygad om det. Vi pratade lite om vad hon skulle kunna hjälpa till med och hon började se lite lättad ut över att ansvaret inte låg helt på henne. En del av samtalet handlade om detta:

När bebisen kommer då får ni sitta tillsammans där bak i bilen och då kan du hjälpa mig när bebisen tappar sin napp.
(lite bekymrat) Men mamma, då kanske jag måste knäppa loss mig för att nappen ramlat på golvet. Det får man inte när bilen åker.
Hmmm...ja då får du ha en extranapp ifall det händer.

Hennes samtal om dessa saker fortsätter lite i samma anda hela tiden. Hon funderar över hur hon ska lösa saker och ting och hur det ska bli.

Senare på eftermiddagen träffar hon sin pappa och berättar entusiastiskt nyheten för honom:

Pappa, jag ska bli storasyster till en bebis till. Mamma har en bebis i sin mage
(pappa) Oj, vad roligt.
Mmm, jag ska hjälpa mamma. Jag ska byta blöja på bebisen då men det kan bli äckligt för man kan få bajs på händerna.
(pappa) Jaha, men du kan tvätta händerna.
Nä, det går inte. Då kommer det bajs i rören.

Så när bebisen kommer så får ni ursäkta om Stella går runt och luktar bajs på händerna. Det är för att man inte får tvätta bort det. Rören är tydligen väldigt känsliga för bajs.

Det var vår nyhet. Ska bli spännande att se vad det är för en sorts bebis som gömmer sig därinne.

1 kommentar:

  1. Anonym00:38

    GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!! Vilken sorts bebies det blir? Det trodde jag man beställde själv :) Be om en söt, snäll, smart, rolig, och underbar bebis som ni kan kalla för Anja. Det blir nog den bästa sortens bebis, haha! Allvarligt; grattis!!!!

    SvaraRadera