01 november 2012

Fokusmånad.

Jag tänker att om jag kör stenhårt under november så ska det bli lättare att klara av december. Det känns sällan roligt att förstöra tydliga resultat är min tanke. Jag gör ett försök så får vi se om jag har rätt eller inte.

Jag vill fokusera på min träning och på den mat jag äter. Återgå till det strikta schemat jag varit så duktig på att följa men som jag frångått lite väl mycket den senaste månaden.

Träningsschema:

Morgon/lunchpass: Sex dagar i veckan. Fortsätta att börja dagen med solhälsningar. Kroppen vaknar så gott av det. Efter det fokusera på framför allt mage och rygg för det är där jag känner att det just nu behövs mest jobb för att kunna jobba vidare. Armar och axlar behöver jag också träna mer flitigt.

Kvällspass: Fem dagar i veckan.

måndag: Spinning och core
tisdag: coreboll och/eller bodypump
onsdag: roddpass och yoga
torsdag: zumba och mer mage
fredag: bodypump

Maten:

När det kommer till maten är det som vanligt. Så lite kolhydrater som möjligt, nästan inga mjölkprodukter och inget kött. Inga konstigheter. Viktigast av allt är att jag tar kontroll över sötsuget som gärna vill ta överhand och vinna över mig. Och inte för mycket nötter. Det sista har jag ätit för mycket nötter så det behöver jag dra ner på.

PT:

Om ekonomin tillåter är planen att boka in timmar med min PT. Jag känner att jag behöver en spark i ändan och det är han väldigt bra på. Jag vill bli bättre på att använda de fria vikterna och därmed kunna köra mer styrka än vad jag har gjort hittills.

Mål:

Mitt mål med denna fokusmånad är att ta mig över den platå jag har stått på ett tag. Det sker inga större förändringar så det krävs att jag tar i med hårdhandskarna. För att kunna se resultat mäter och väger jag mig idag för att sedan kunna jämföra och jag kommer även att utföra ett maxtest(jag kanske väljer några fler övningar) så att jag kan se om jag blivit starkare. 

Dåså. Det är bara att sätta igång. GO!

5 kommentarer:

  1. Ska också köra fokus nu i november! En fråga. VAD ska du äta? Jag tänker liite kolhydrater, inget kött, inga mjölkprodukter...bara grönsaker och nötter? Min fantasi sätter stopp tror jag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha. Nötter och grönsaker. Nja inte riktigt så illa faktiskt. Jag äter ju fisk, kyckling, ägg och vissa mjölkprodukter och bulgur och så där. Så jag äter näringsrikt och nyttigt.

      kram kram

      Radera
    2. Haha, okej, då förstår jag! Jag tänker fisk och kyckling som kött också :) Så det korsade inte ens i min skalle! Bra plan! Kram!

      Radera
  2. Du är så duktig! Heja dig och säkert helt rätt tänkt.
    Jag fokuserar på energi, det blir mitt mål och motto för 2013 men jag tjuvstartar nu ... dessa mörka månader vi har framför oss kräver lite extra insatser:)

    Ha det gott!
    Kram Suz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Och ja dessa mörka månader kräver stora insatser. Stundvis tror jag inte att jag ska överleva och plötsligt är det mars och våren är på ingång. Man får hitta ljusglimtarna och njuta ordentligt av dem.

      Ha det underbart.
      kram

      Radera