02 november 2012

Goda råd är dyra.

Jag har tänkt en del på det här med att ge råd till andra och själv ta emot en massa råd. Det som passar mig behöver inte passa dig och tvärtom. Jag är inte utbildad inom hälsa eller träning utan jag testar mig fram. Jag läser och inspireras av andra och lyssnar till min PT. Vissa saker funkar, andra inte alls. Jag äter som jag gör för att det är vad som fungerar för mig. Jag tränar det jag tränar för att det är vad mina knän klarar av. Jag äter keso och kesella för att det är bra och för att det är gott. Inte för att det är en modefluga.

Att lyssna till råd efter råd innan jag finner det som passar mig kan innebära några bakslag innan det blir helt rätt. Är det därför råden kan vara dyra? För att inte första är det som passar mig. Jag skriver om det jag gör och du får mer än gärna testa mitt sätt men jag säger inte att det är rätt. Jag vet bara att det inte är onyttigt eller ohälsosamt och att det kanske kan hjälpa någon annan med samma problem som jag har.

Det är så roligt att läsa träningsbloggarna ute i cyberspace och inspireras av era sätt att träna och äta och jag tar glatt till mig av era råd. Tack för att ni delar med er av era tips och tricks.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar