02 december 2005

När man inte vet vad man ska göra av dagen

Hur ofta kan man åka till IKEA egentligen? Jag har kommit fram till att det kan man göra hur många gånger som helst.

Idag har jag alltså varit på IKEA i 5 timmar! Ja, jag vet det är helt galet. Vad gör man där så länge. Jo, det ska jag berätta:

Man åker så att man kommer dit lagom till det är lunchdags för lillan. Ni som har barn vet att det går inte på tre röda att äta med en liten en. Efter maten tar man övervåningsturen, som oftast är helt onödig för jag ska ändå inte ha några möbler. Innan man övergår till nedervåningen så släpper man de små på barnavdelningen så att de får springa av sig lite. Brukar vara mycket populärt. Där är man i ungefär en timme. Mammorna får vila lite och barnen tröttas. Avslutningsvis tar man en runda på nedervåningen och det är ju där det roliga finns, så det tar en stund. Vid det här laget börjar lillan att lacka så då får hon russinasken och så håller hon sig lugn tills hon kommer till bilen där hon däckar av trötthet. En superbra heldagsutflykt för småbarnsföräldrar. Allt man kan tänkas behöva finns där. Har man glömt blöjan kan man få en i informationen. Det är service det!

Vad jag har köpt? Värmeljus förstås!

1 kommentar: