08 november 2008

Nästa projekt...

Nu när projekt bröllop är avslutat är det dags att börja med något nytt. Jag är ju sådan som behöver ha projekt igång för att må bra och eftersom jag är arbetslös så har jag ju inget jobb att gå till.

Så nu är frågan vad jag ska ge mig på? Vad ska jag lägga min tid och energi på? Gör jag inget så kommer jag bli rastlös vilket jag vill skona alla som jag har i min närhet ifrån.

Jag har funderat lite under slutfasen av bröllopsplaneringen och nu under dagarna på spat. Kan inte påstå att jag kommit på något världsomvälvande. Det handlar om självklara saker men saker som behöver tänkas över, ältas fram och tillbaka och fattas beslut om. Mindre viktiga saker och stora saker som kan vara livsavgörande.

Dessa projekt är det jag känner att jag spånat fram än så länge:

  1. Jag har ju anmält mig att springa Göteborgs varvet. Jag vet vad ni alla tänker och ja jag håller med. Jag är galen. Jag har stått vid sidan om vid 14 varv och tittat på flera som jag känner nära springa detta fasansfulla lopp och varje gång har jag tänkt att detta kommer jag ALDRIG att göra. Men nu sitter jag här och har anmält mig och ska springa. Jag har gjort det för att det känns som en bra morot till att faktiskt komma igång att träna på riktigt och det andra är för att min man springer varje år och blir lycklig av att även jag springer. I går började jag träningen med att springa 3 km på ett löpband och jag måste säga att det gick helt okej. Visst jag var helt slut efteråt men jag sprang och jag dog inte och det anser jag vara ett gott betyg. Jag kan inte påstå att jag har en utarbetad en plan för hur jag ska ta mig från 3 km till 21 men jag tror att det kommer att ge sig under resans gång.
  2. Ett mer omfattande projekt handlar om en inre resa som ska leda till handling och livsförändring. Jag måste komma på vad jag ska göra när jag blir stor. Jag kan inte sitta här och vara arbetslös hur länge som helst. Något av värde måste jag göra och nu känner jag mig äntligen redo att ta tag i det. Ska jag plugga? Hitta ett jobb som jag kan tänka mig? Ska jag se till att få drömmar att gå i uppfyllelse? Jag har en hel del spår som jag håller på att leta information om. Jag har gamla tankar och nya tankar som har poppat upp i min hjärna och nu gäller det att sålla och gå till handling. Det känns både intressant och läskigt på samma gång. Jag har ingen aning vart jag kommer att hamna men jag har en tro om att det kan komma att bli något bra av lilla mig.
  3. Nu när bröllopet är över har jag en hel del pyssel att ta tag i kan man säga. Jag har ett projekt som jag gått och grunnat på i snart ett år som jag kanske kan komma igång med nu. Ett scrap-projekt som jag ser väldigt fram emot att få påbörja. Sen ska det självklart scrappas bröllopsalbum men först måste jag få alla foton och sen måste det ligga och gro ett tag innan det går att faktiskt skapa. Såååå roligt!"
  4. Ett projekt som jag ständigt har i görningen är min lägenhet. Jag älskar att göra om och nu var det faktiskt ett litet tag sedan jag gjorde något. Ni som känner mig vet jag suckar när ni läser detta men ni vet hur jag är. Denna gången ska jag inte göra något stort men jag har några små saker som ska göras. Ojojoj, vad roligt det ska bli. Det riktigt kliar i mina fingrar.

Ja hjälp, livet är bra spännande!

2 kommentarer:

  1. Heja, heja! Jag ser fram emot alltsammans! Omgörning av lägenhet är väl ändå ganska nögvändigt när ni blivit en till. Måste vända soffa osv.

    Men jag ser framförallt fram emot det här med nytt jobb... hoppas så att du ska hamna rätt och få ett jobb där du kan TRIVAS!

    SvaraRadera
  2. Det låter inte som du behöver fler förslag och att du är i goda händer - dina egna! Och Mikaels förstås. Hihi!

    SvaraRadera