13 januari 2009

Nu har vi börjat....

Jag har ju inte ens informerat om den stora nyheten. Vi har köpt hus!! Ett jättefint underbart radhus i Näset. Jag är förälskad och vi är hur glada som helst.

Men ska man flytta så måste man ju röja ut och packa ner alla sina prylar. Det är den stora nackdelen med att flytta och anledningen till att man lätt fastnar på ett ställe. Det är tur att jag älskar att röja och slänga ut saker som gjort sitt. Jag är mästare på det!

Så igår började vi. Vi började med förrådet. Det var inte så väldigt länge sedan jag rensade där men det finns alltid saker som står där bara för att man tror att det kan komma till användning. Det står inget sånt där nu kan jag säga. Jag slängde till och med böcker vilket jag av princip inte gör. Det gjorde ont i mitt hjärta men så fick det bli denna gången. Stackars Mikael bar och bar och bar lite till till containern utanför. Jag tror han höll på med det i över en timme. Men nu är det klart där inne. Allt som finns där ska vi ha kvar. Nu ska det bara packas ner i lådor eftersom vi inga hade igår.

Det känns underbart att ha börjat med det tråkigaste utrymmet först. Dessutom kan vi stuva in färdigpackade flyttkartonger där. I helgen ska vi packa så mycket vi kan av lägenheten och sen bo bland kartonger. Det ska bli skönt att göra det nu så att det inte blir så stressigt sen. Inte jätteroligt att bo bland kartonger men bättre det än stress tycker jag.

Då vet ni vad vi håller på med här hemma. Om någon frivillig har lust att komma hit och hjälpa till med att packa så är det bara att ringa.

1 kommentar:

  1. Åh, är du en sån som kan slänga saker?! Jag blir lite avundsjuk. Jag har svårt att göra mig av med grejer, t.o.m om de är trasiga...

    SvaraRadera