16 maj 2009

Göteborgsvarvet

Idag är det Göteborgsvarvet. Folkfest!

Jag älskar den här dagen på året. Min pappa har sprungit varvet 16 gånger men haft ett uppehåll de senaste åren men i år ska han springa igen. Mikael ska springa, alla hans bröder och pappa och Lotten. Och jag har den viktigaste uppgiften av alla - jag hejar på vid sidan om banan. Det är faktiskt oerhört viktigt att ha någon som hejar men också väldigt praktiskt att ha någon som kan hålla väskan med överdragskläderna i under loppet. Detta gör jag. Jag är grym på det nu. Har ju tränat i en massa år.

Jag har just packat matsäcken. Den är avgörande för att kunna hålla igång hejarrösten och också för att orka bära väskan.

Vädret är toppen. Inte för varmt för de som springer och inte för kallt för oss som inte springer. Helt perfekt!

Vi är redo!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar