28 maj 2009

typiskt maj månad

Det märks att det är maj månad. Aktiviteterna avlöser varandra och man hinner omöjligt vila emellan men det är roligt så det gör inte så mycket.

Det har inte varit lika mycket som andra år men som vanligt är det ju så att när det väl är så ska allt helst ske samma dag eller i alla fall samma vecka.

Igår tog min kusin studenten så det var full fart hela dagen. Först tjoande när han sprang ut från Polhemsgymnasiet och sen hem för att äta god mat. Det var väldigt trevligt. Stella hade väldigt roligt och bossade över mina kusiner som vanligt.

Idag är det familjeaktivitet med Mikaels jobb. Vi ska tydligen samlas vid Gunnebo Slott och där vet vi inte riktigt vad vi ska göra men jag antar att det blir trevligt. Ser korvgrillning och lekar framför mig. Gunnebo är så fint så dit åker jag gärna.

I början av månaden var vi på bröllop. Mikaels syster gifte sig. Det var väldigt fint och trevligt. Så som bröllop ju alltid är.

I tisdags hade jag en full dag. Ingen speciell majaktivitet men ändå mycket för en dag. Jag åt lunch med en kompis och våra luncher är alltid långa och mycket trevliga. Sen shoppade jag lite grann. Jag hann precis hem för att byta om för att sedan åka till Kungsbacka på bokklubb. Att träffas på bokklubben är en höjdpunkt. Vi har så underbart trevligt tillsammans och alla har så mycket att säga.

Det var nog det tror jag. Det har säkert hänt fler saker som jag just nu inte kan komma på men det gör nog inget.

Snart är det juni, vilket jag inte riktigt kan förstå. Det går för fort för att jag ska hänga med. I juni händer det också en hel del saker som vi ser fram emot men det berättar jag om när det blir dags.

Nu ska jag vila så jag orkar med eftermiddagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar