22 december 2009

Små vidriga kräk i skafferiet!

Vi har fått kräk! Små vidriga möss med äckliga svansar springer runt i mitt skafferi och äter min mat.

De prasslar runt där som om det vore helt okej att vistas där inne. Som om det vore deras privata tillhåll. Men jag är av en helt annan åsikt. Skafferiet är till för mat som vi i vår familj ska äta. Vi har gärna gäster som äter av vår mat men då föredrar jag gäster utan svans.

Tillfället för dessa kräk att dyka upp är lite illa valt kan jag tycka då det ju ska lagas en hel del mat och bakas ett och annat. Jag vägrar att öppna skafferidörrarna så för varje sak jag behöver får jag ropa på Mikael som får ta ut det åt mig. Han är modig till skillnad från mig.

Han är så modig att han vågade öppna skåpet igår på natten när han hörde prassel där inifrån. Där inne sprang en omkring som stannade upp när han öppnade och tittade honom rakt i ögonen. Han sa inte ett ord. Mikael alltså. Inte ens ett litet skrik. Jag hade skrikit så alla i området hade vaknat och jag hade gråtit och hoppat.

Nä fy sjutton för kräk!
***
We have mice. Mice in the kitchen. I hate mice and I don't want them in my house. Mikael is working on killing them. I hope they die fast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar