04 oktober 2007

Suck!!!

Ibland blir jag så trött på människor.

Jag ska åka till Stockholm nästa helg med en grupp tjejer. Alla i min ålder.

För er som inte vet hur det går till när en grupp tjejer ska bestämma något ska få det berättat alldeles strax men först ska jag göra klart hur jag fungerar.

Så här enkelt är det. Vi ska till Stockholm och vi är sju personer. (Ingen av tjejerna är villiga till att lägga för mycket pengar på att ta sig upp. Tydligen har dom inte förståt att det faktiskt kostar pengar att resa. Även inom Sverige.)Jag ringer en bilfirma, hyr en bil med 7 platser, räknar ut hur mycket det ska kosta och alla verkar vara nöjda och glada. Så bra. Då är jag med nöjd.

Men, vad händer då. Jo, en av tjejerna känner att det tar för lång tid för vissa att bestämma sig för hur dom vill göra så plötsligt drar hon sig ur och beslutar att ta sin egen bil med tre av tjejerna. Jaha, så står vi här med en bil med 7 platser och bara tre personer. Det känns ju inte så bra. Inte bra alls faktiskt. Och till råga på allt är det plötsligt bara jag som har körkort.

Som tur är så gick det att boka av den stora bilen så vi slipper betala ett skyhögt pris.

Så nu är det bara för mig att omgruppera och fatta ett nytt beslut. Det är verkligen tur att jag är bra på att planera och alltid har minst en reservplan för allt.

Jag säger bara en sak: planera inte något med en större grupp tjejer. Du kan i så fall räkna med att det inte blir som det var tänkt. Det blir säkert bra i slutändan men innan man kommer till slutet har en massa intressanta saker hänt och minst en av tjejerna är sur och grinig.

Själv är jag övertygad om att till Stockholm kommer vi. Hur svårt ska det vara liksom?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar