28 februari 2009

det sista

Tänk att det inte spelar någon roll hur välplanerad man är. Även om man börjar i tid så har man ändå hur mycket som helst att göra på slutet.

Nu är det natten före flytten. Imorgon klockan 10.00 börjar det bäras.

Det vi har kvar nu är att ta ner alla lampor och gardinstänger. Det är det sista men det går inte att göra för Mikael är inte hemma än. Han är iväg och gör det sista görandet i huset. Han har varit så duktig med att slipa Stellas vägg så att den ska vara klar för målning imorgon så att myran kan få flytta in i ett rum som är färdigt. Min man är bäst.

I huset är allt det som jag ville ha klart faktiskt färdigt. Jag är förvånad! När jag låg här i magsjuka förra helgen trodde jag aldrig att alla väggar jag ville ha tapetserade skulle vara klara, eller att väggen skulle vara färdigspacklad och slipad. När min syster imorgon målar den nya väggen så kommer jag kunna bocka av allt på listan. Jag känner mig nöjd och glad.

Det är mycket kvar att göra ändå förstås men det gör inget för själva "renoveringen" blev klar. Ja, förutom trappan förstås. Den kommer i slutet av nästa vecka men den gör vi inte själva så därför gör det inget.

Om Mikael kommer snart så kanske vi till och med kommer lyckas att få in sex timmars sömn i natt och det är ju helt fantastiskt.

Så tillbaka till arbetet.

Nästa gång jag bloggar gör jag det från mitt nya hem!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar