14 februari 2009

Nycklar till huset!

Ifall någon undrar varför jag inte skriver så ofta så är det för att vi håller på med flytt. Det packas, skruvas, renoveras och planeras för fullt.

I onsdags fick vi nycklarna! Det kändes helt overkligt när vi satt där på banken och fick nyckelknippan med nycklarna till VÅRT hus!

På vägen från banken köpte vi semlor. Sen skulle Mikaels BMW hämtas för att ställas in i det nya garaget i längan vid huset. Overkligt!

Vi promenerade hand i hand mot vårt hus, gick fram till dörren och låste upp. Nyckeln passade! Och där var vi, inne i vårt gemensamma hus där vi ska bo. Helt fantastiskt underbart! Vi gick runt i huset och tittade på alla tomma rum. Konstaterade saker som vi redan visste. Vi mös!

Sen ställde jag fram tekokaren på bänken i köket och satte igång en kanna te. Lukten spred sig och jag kände mig som hemma! Till tet åt vi varsin semla, på golvet i köket.

Här ska vi bo och jag är lycklig!

1 kommentar:

  1. Anonym10:27

    Åh vad mysigt det låter! :D
    Hoppas att ni kommer att trivas i ert nya hem!
    Kram Kicki

    SvaraRadera