19 februari 2009

Mycket att göra...

Nu börjar det bli mycket. Stressen börjar bubbla runt i kroppen och jag försöker göra allt i ett lagom tempo.

Nu börjar det närma sig att allt ska bli klart. Det sista ska packas och det ska bli klart i huset. Just nu känns det som en omöjlighet men det ska gå. Det har jag bestämt.

Ikväll kommer min snickarkompis och ska börja bygga vägg och vi ska åka dit och täppa igen dörröppningar med plast så att vi kan slipa trappan imorgon. Kanske hinner jag stryka väggarna i sovrummet en gång innan det också.

Det jobbigaste med att flytta är alla de där småprylarna som inte har någon egentlig plats. I vilken låda ska de packas och vart ska de sen flytta in när de kommer till huset. Det ger mig huvudbry.

Nä, tillbaka till att packa ner lite mer saker som ska med till huset idag.

2 kommentarer:

  1. Kanske ska måla EFTER slipningen? Eller slipa efter att färgen torkat? Även fast man plastar så letar de små dammkornen sig fram på nåt sätt. Hur vet jag inte...

    SvaraRadera
  2. Hyldelis: jepp...målar på dagen och slipar på kvällen. Jag tänkt ut all...det finns en plan

    SvaraRadera