24 augusti 2009

sjuklingar

Den här veckan börjar med att myran vaknar med hög feber och förkylning.

Feber är inget ovanligt för min tjej men denna gången är hon ynkligare än vanligt. Hon bad mig mata henne när hon skulle få i sig sin frukost för hon orkade inte. När jag sa jaha, ska jag mata min lilla bebis så säger hon: Nej, jag är ingen bebis men jag är sjuk. Hon har även tydligt förklarat att hon har ont i huvudet och att det hjälper när hon dricker vatten men att det gör ont när hon står och går. Det är helt enkelt så att min tjej inte är så liten längre utan kan avgöra vad det innebär att vara sjuk.

Mikael har varit hemma på förmiddagen för även jag är inte på topp. Man kan säga att jag tog ut mig i lördags på fotbollsdagen. Att promenera bort till fotbollsplanerna var inte det bästa. Så både igår och idag har jag varit i stort sett orörlig. Varje steg jag tar är ren smärta så jag visste inte om jag skulle klara av att vara hemma själv med Stella. Men nu när hon är sjuk är hon ju inte sitt livliga jag så nu går mannen iväg till jobbet och jag får klara mig själv i eftermiddag.

Så här vilas det bara idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar