25 september 2009

Jag och mina listor

Jag är en listmänniska. När jag planerar min dag, min vecka, min semester eller bara i allmänhet planerar måste det skrivas listor. Jag vill ha det överskådligt men framför allt känns det så tillfredsställande när man får stryka något på listan.

Igår kväll skrev Mikael och jag en lista tillsammans. En lista över vad som behöver göras innan bebisen kommer. Det är en del saker kan man säga så det finns att ta tag i. För Mikael.

Jag kände mig väldigt nöjd när listan var klar. Underligt det där att själva listgörandet gör en nöjd. Då har man ju inte åstadkommit något alls egentligen men man känner att man har kontroll. Tänk att en papperslapp med ord kan göra att man har en känsla av kontroll. Helt fantastisk!

Nä, nu ska jag ta tag i dagens lista över saker att göra. Dags att stryka ord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar