17 september 2009

Tankar om älgar

Idag när jag skulle till sjukgymnasten lämnade jag Stella hos min kusin.

Min kusin bor precis vid Slottis så de gick dit för att titta på djuren och lite lek på Plikta-lekplatsen.

När jag hämtade upp henne upptog ett ämne bilfärden hem. Hon förklarade att de hade tittat på älgarna, men man förstod att hon inte var helt nöjd med den upplevelsen. Detta är samtalet:

Jag såg bara älgflickorna. Det var en mamma och en älgflicka.
Okej. Var det en bebis?
Men vart var älgpappan? Jag såg inte honom. Varför såg jag inte honom?
Han kanske var iväg med sina älgkompisar?
Nä mamma, det var han inte. Älgar kan inte prata!

När jag senare på kvällen berättade detta för min kusin säger han att han hade talat om för henne att älgpappan var och köpte tidningen. Det hade hon tydligen inte heller gått med på utan hävdat att det inte var möjligt för älgar har inga händer.

Så dagens stora fråga är: Vart var älgpappan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar