18 september 2009

Kläder till gravida

Lyckades ta mig ut för att göra ett försök till att shoppa kläder. Jag har i stort sett ingenting att klä på mig och det kan bli aningen för kallt att gå naken i vinter.

Men är man stor som en flodhäst eller kanske mer som en elefant ja då är det ingen lätt match att hitta kläder. Tydligen är det så att gravida inte behöver några kläder för det är inte direkt så att det kryllar av affärer som säljer mammakläder. Av de vanliga kedjorna är det bara H&M som har. Vill man inte handla där får man gå till en boutique och betala en förmögenhet.

Jag sniglade (ja det går inte fort när jag är ute och går) mig in på H&M. Pillade på varje klädesplagg på mammaavdelningen. De hade fått in lite nytt så det var ju upplyftande men det var ju inget överflöd av kläder direkt. Hittade sju saker som jag bar med mig till omklädningsrummet. Väl därinne insåg jag att flodhästar faktiskt inte är så bra på att prova kläder. När man har svårt att lyfta fötterna från golvet blir det riktigt jobbigt att prova byxor och kjolar. Det är verkligen tur att man har ett privat litet bås att stå i.

Jag fick faktiskt med mig lite kläder hem men inget är revolutionerande. Att tro att man ska se snygg ut när man är gravid är lika bra att glömma. Det går inte.

När jag kom hem sa en kompis som jag pratade med att det visst är trendigt att vara gravid nu vilket ju gör det ännu konstigare att det inte finns kläder. Men jag bestämde mig för att bara ta till mig biten om trendighet.

Fyyy, vad jag är cool!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar