16 september 2009

Uttråkad till tristess

Jag är så galet trött på att inget orka. Trött på att vara förpassad till sängen mest hela dagarna och kvällarna.

Min foglossning har blivit så illa att jag knappt klarar av att göra något alls så jag ligger i min säng med hur mycket energi som helst. Det finns massor med saker jag kan göra men inget jag klarar av. Det gör mig tokig!

Idag har jag bestämt mig för att klara av att organisera den ena klädkammaren. Jag ska få det gjort om jag så dör på kuppen. Det bryr jag mig inte om. När Mikael kommer hem idag ska det vara fint därinne. Det har jag bestämt.

Hittills har jag sorterat mina kläder i två kategorier. Detta kan jag ha nu när jag är gravid och detta inte. Nu sitter jag i sängen och vilar lite för att snart ta tag i nästa steg som är att lägga de fint på plats. Jag sitter på en hög pall hela tiden och har en "pensionärsklo" för att plocka upp saker från golvet så jag slipper böja mig ner.

Det svåraste momentet är att få ut två kartonger som står därinne som inte hör till. Vet inte hur jag ska lösa det riktigt än. Och så måste jag ta mig upp och ner för trappan ett par gånger för att hämta galgar i förrådet. Hmmm...lite småsvårt!

Så jag ser fram emot en kväll i sängen fullproppad med smärtstillande. Visst är livet underbart!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar