27 april 2008

Ibland är det svårt att le...

Vissa dagar är svårare än andra och idag har det varit en sådan dag.

Det som alltid förvånar mig när livet känns allmänt pestigt och svårt är att man trots allt överlever och förr eller senare kommer det en dag då man kan vara glad igen.

Min livsfilosofi har alltid varit att även om allt känns vidrigt så ska jag gå genom livet med ett leende. Det har varit svårare än vanligt under en lång tid men nu har jag haft en kort stund som det varit lättare igen. Att le även när man mår dåligt är en sak man måste träna på men jag vet att det går. Idag har det inte varit lätt och förmodligen kommer det inte vara det imorgon heller men bakom molnen lyser alltid solen.

Jag planerar att vara glad och le mycket i framtiden men nu i några dagar kommer det vara lite mindre av den varan. Jag hoppas att ni klarar er utan det ett litet tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar