30 april 2008

om att vara så lycklig att man måste skutta...

Ibland då och då händer det att jag känner mig så där oerhört glad och lycklig att jag måste skutta fram. Hur jag än försöker så kan jag inte gå normalt. Det är helt omöjligt.

Precis så kände jag mig i måndags då jag glatt skuttade hem får den skola som jag varit anställd på i flera år. Och jag var inte lycklig för att jag just avslutat en lång arbetsdag och äntligen var på väg hem utan för att jag gått dit för att säga upp mig. Och nu var jag på väg hem med vetskapen om att jag aldrig mer ska arbeta som lärare igen. Vilken underbar känsla!

Så från sista maj är jag arbetslös! Att vara arbetslös kanske inte är det bästa men för mig är det en befrielse att veta att jag slipper.

Nu har jag en månad på mig att samla in alla papper som behövs för att skicka in till a-kassan och sen ska jag ta mig en ordentlig funderare på vad jag vill göra när jag blir stor. Det är en fråga jag har ställt mig så många gånger och jag har fortfarande inte kommit fram till något svar. Jag hoppas att nu när jag är fri från mitt gamla jobb så kommer jag kunna fokusera på det nya.

Spännande tider!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar