04 maj 2008

Olika smak?

En kväll i förra veckan så var min syster och K hemma hos mig. Vi hade en väldigt trevlig kväll tillsammans. K skulle provgöra min systers brudfrisyr därav disktrasor i håret.

Men jag vill nog påstå att det viktigaste vi gjorde under kvällen var att undersöka om Non Stopgodisarna har olika smak. Jag har hävdat det länge men K har totalt dissat mig och nu var det dags att överbevisa henne.

Enligt min åsikt är dom gröna äckligast och dom gula godast men dom gula vågar jag inte äta för dom smakar citron.

Testet gick til så här: vi la ut en av varje färg och min syster och K tog en i taget och kände efter väldigt noga.

Resultat: både K och min syster kom fram till att jag hade rätt. Varje färg har en egen smak. K tyckte den oranga var äckligast men vilken som var godast kom hon aldrig fram till. Vad min syster tyckte minns jag faktiskt inte.

Så nästa gång ni köper Non Stop rekomenderar jag att ni noga känner efter vad dom smakar.





1 kommentar:

  1. Kanske bör tillägga åxå att testet utfördes låååångt efter midnatt. Det blev ju en del fniss å trams. Men kul var det. Bruna och svarta är godast, det sa ju redan min gode kusin Anja för 25 år sen, men jag fattade aldrig då att det rörde sig om att de faktiskt hade olika smak, hennes argument var att de var nyttigast för de hade mindre förgämnen i sig eftersom de redan var chokladfärgade. Höhö.

    SvaraRadera