15 maj 2008

städa bilen....

I går gick lillmyran och jag ut i garaget för att städa bilen. Ett nödvändigt ont kände jag men myran var eld och lågor.

Vi ställde dammsugaren i sulkyn och packade med lite annat som är bra att ha när man städar och så bar det iväg.

Medan jag slängde skräp, dammsög och torkade så lektes det en hel massa. Det roligaste var förstås att köra bilen. Hon körde mig fram och tillbaka till affären hur många gånger som helst. Förutom att köra bil var det väldigt roligt att springa runt bilen väldigt snabbt och hoppa i vattenpölar i biltvätten. Tänk att det går att roa sig så väldigt i ett garage.

Men det absolut roligaste kom på slutet. Då ville jag tvätta alla fönster invändigt och det skulle hjälpas till då förstås. Så vi tog alla fönster tillsammans och det blev skinande rent men sen var det där med att sluta när det är dags att sluta. Det är allis svårt. Fönsterputsen var alldeles för rolig. Den skulle det sprutas med överallt på bilen så nu har min bil ränder överallt och ser ut som om den aldrig har blivit tvättad någonsin.

När jag till slut tyckte att det räckte slutade den trevliga bilstädsstunden med gråt och gallskrik. "Mamma, jag viiiiiill tväääätta biiiiilen!" Man kunde nästan tro att jag slog henne så som hon skrek men mamman gav sig inte och det bar iväg hemåt igen.

Så nu har vi en ren bil invändigt i alla fall. Kanske ska vi tvätta bilen idag? Om vi orkar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar