24 maj 2008

en sån där dag...

Hur går det till? Jag förstår verkligen inte...

Vissa veckor händer det i stort sett ingenting. I alla fall inte mer än det vanliga som att gå upp, äta mat, leka med myran, lämna och hämta på dagis och umgås lite med vänner. Ja, det där vardagliga som man gör jämt utan att egentligen reflektera över att man gör det.

Men så kommer det ibland en sån där dag eller helg då det plötsligt ska hända hur många saker som helst. Helst samtidigt på exakt samma tid. Jag lyckas lite för ofta få till sånna dagar och jag vet verkligen inte hur det går till.

I dag är en sån dag!

Klockan 13.00 ska jag på dop. Min barndomskompis lilla dotter Julia ska döpas i en gammal fin kyrka här i Majorna. Eftersom jag självklart inte bara har det att göra idag så hinner jag inte med den obligatoriska fikan efteråt vilket känns lite trist.

Nästa event som jag ska på är en bröllopsmottagning. Ett ungt par som igår var i templet i Köpenhamn och vigdes för tid och evighet ska firas av familj och vänner idag. Det är alltid fantastiskt att vara med på bröllop. Alla är så lyckliga. Mottagningen börjar klockan 15.30.

För att allt detta ska bli möjligt har jag ordnat med barnvakt åt lillmyran. Hon ska vara hemma hos sin mami (mormor) vilket ju betyder att jag ska köra henne dit. Det ska jag göra om fem minuter.

Det är min dag. Ja, förutom det att jag någonstans ska klämma in att göra mig fin för festligheterna och kanske lyckas slänga i mig lite mat. Och har jag tur så kanske jag även hinna pusta ut i soffan i fem minuter mellan händelserna.

Tänk att det alltid blir så här. Nästa helg är helt tom vad jag vet så om någon känner att det kan bli för tråkigt för mig så ring och boka...

2 kommentarer:

  1. Jag tror att dagen då du hann med fotboll, kalas hos faster och dans på kvällen eventuellt var snäppet värre... =) Ska bli så underbart att gå på bröllop!! Jag längtar verkligen!

    SvaraRadera
  2. Haha!! Ja, det har du nog rätt i. Det var en helt galen dag men det gick och jag hade roligt.

    SvaraRadera