24 april 2008

Jag älskar våren!!

Min favoritmånad är helt klart april. Inte bara för att jag fyller år utan för att det är då som solen börjar värma. Det är då alla vackra blommor börjar att visa sig och det är då som det börjar komma gröna löv på träden.

Men det jag älskar absolut mest är när de Japanska körsbärsträden står i blom vilket de ju gör som bäst just nu. Så jag njuter av att titta på dess stora trädkronor med blommor som skimrar i ljusrosa. Det är så otroligt praktfullt. Jag får sådan lust att lägga mig uppe på och ligga där och dagdrömma. Jag kan knappt föreställa mig hur fantastiska de fantasierna skulle bli. Som en dröm helt i rosa! Åååhhh, jag måste testa men jag är rädd att jag slår ihjäl mig då.

För alla som inte riktigt har förstått hur vackert ett Japanskt körbärsträd är borde ta sig en liten utflykt på kvällskvisten när solen fortfarande lyser. Ställ dig en bit ifrån och bara njut. Jag lovar att du kommer att förstå vad jag menar.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar