06 september 2008

Alldeles för sent...

Kan någon tala om för mig vad jag fortfarande gör uppe? Klockan är halv tre på natten och jag sitter vid datorn trots att det inte finns något viktigt som jag måste göra.

Det är så konstigt att man kan fastna vid en dator timme ut och timme in. Detta händer mig nästan varje dag. Jag brukar börja dagen med att läsa GP vilket brukar ta en ganska bra stund. Sedan fortsätter jag med att kolla in vad folk på facebook har för sig för att sedan fortsätta med att kika in på mailen. Nästa steg är att läsa nya blogginlägg i alla miljoner bloggar som jag brukar läsa. Och nu förtiden blir det även en del läsning på bröllopstorgets forum där jag fascineras av alla galna brudar och deras upptåg.

Men det som tar mest tid är att prata med mina vänner på msn. Ni vet inte allt man kan komma fram till, diskutera eller filosofera om i ett sådant samtal. Vissa dagar har man lärt sig en massa nytt och känner sig andligt upplyft och andra dagar har man skrattat så mycket att man har kramp i käkarna.

Men vad sjutton jag gör framför datorn vid den här tiden på natten det har inte ens jag någon aning om för det är jag för trött för att förstå. Jag bara sitter här och surfar. Kan inte påstå att jag kommer fram till något intelligent alls.

Så kanske vore det en bra idé att börja röra sig mot sängen för att nana.

Morgondagen är planerad och det kan ju vara bra om jag orkar ta mig ur sängen. M och jag har planerat att åka ut och kika på bil. Det börjar bli dags att bestämma sig för vad vi ska köpa. Spännande!

Så... over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar