03 juli 2012

Bokställ och rödrutig kokbok.

Jag har länge önskat mig ett bokställ till köket för när jag lagar mat ur kokbok eller bara för att ställa en vacker bok på för att den är trevlig att titta på. Det har varit svårt att hitta ett sådant till ett bra pris och samtidigt fint men den som söker den finner. När mannen och jag var ute i affärer helt för oss själva häromveckan fanns den där på rea i en butik som jag redan glömt vad den hette. Vi slog till!


Igår var jag hemma hos en av mina käraste vänner och hon hade köpt en kokbok från 50-talet till mig på loppis. Ni kan tänka att jag blev glad. Rödrutig! Passar perfekt i mitt kök vilket ju hon förstås visste.


Jag har hunnit bläddra i den och den är fylld av klassiska recept. Kanske lagar jag något eller kanske inte. Vi får se men framme ska den få stå och pryda min köksbänk.


3 kommentarer:

  1. Åhh fick du en kokbok från 50-talet! Lyllos dig! Och så fin den ser ut!

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen lyllos mig. Jag är jätteglad!

      Radera
  2. Det var en riktigt välbevarad kokbok från 1950. Är så glad att jag köpte den för den passar så braaaa hos dig, vännen. Glöm nu inte laga mycket gröt från grötkapitlet. God jul!

    Jo, just det, superfint bokställ! Vad kul!!

    SvaraRadera