14 juli 2012

Må bra - mindre perfekt: Jag kommer lyckas.

När vi var och shoppade hade de 50% i Reebokaffären. Eftersom jag tränar i stort sett varje dag och vissa dagar mer än en gång så tvättas det träningskläder väldigt ofta. Tvättmaskinen går på högvarv kan man säga. Jag köpte mig ett par korta tajts och en tröja.

Det är så mycket roligare att prova kläder nu. Det känns som det blir en storlek mindre för varje vecka men så är det förstås inte. Kläder sitter mycket snyggare och varje vecka tar jag ett nytt plagg från högen med kläder som varit för små i evigheter. Det är svårt att beskriva känslan att klä sig i kläder jag gått och klappat på så länge och önskat att jag kunde ha på mig.

Än är det långt kvar men för första gången på många många år tror jag på att jag kommer lyckas. Denna gången går jag i mål!

Resultat efter 10 veckor:
Viktnedgång: 10,5 kg
Midja: - 11,5 cm

Det är nästan så det kommer en tår när jag skriver detta. Det är så viktigt för mig och jag lägger ner så mycket tid. Min kalender är full av inbokade träningspass, målbilden är inpräntad i mitt sinne och mathållningen är strikt. Jag gör detta en gång för alla. En ny livsstil är född och jag är nöjd.

8 kommentarer:

  1. Anonym00:12

    En ny livsstil är född - och jag är så stolt över dig!! Du är duktigast och bäst! Jag får en liten tår i ögat jag med. Om någon förtjänar detta så är det du. / Hanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja det känns lite som det är min tur nu och det är bara jag som kan fixa det. kram

      Radera
  2. Det är verkligen imponerande hur du avsätter så mycket tid till träning och utövar så mycket disciplin med maten. Det enda som fattas är några sponsorer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Till en början var det inte lätt men nu är det ett beroende att träna. Sponsorer har jag: min man och min pappa!

      Radera
  3. Bra jobbat, du är ju toppenduktig! Jag är så imponerad, vet hur tufft det är för jag har varit där - men misslyckats. Eller rättare sagt, tappade sugen efter många olika händelser som tog bort energin. Men skam den som ger, det gäller bara att hitta sin egen väg så att man får ett hållbart resultat.

    Heja dig! Duktiga tjej <3
    Kramar
    Suz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack kära du! Plötsligt står man vid punkten of no return och då ger det sig av sig själv. Det är så det funkar.

      kram

      Radera
  4. Anonym20:52

    Du är helt fantastisk syster yster:-) Jag är stolt över dig. När den här draken har kommit ut får du gärna hjälpa mig att nå liknande resultat. Kram / Isa

    SvaraRadera
    Svar
    1. När draken har kommit ut och du kan sätta igång så kommer jag sätta dig i träningsläger. Var beredd. Jag är hård. puss på dig! puss puss

      Radera