06 juli 2012

Svensk sommar.

Här sitter jag och regnet öser ner utomhus. Efter två dagar av fantastiskt sommarväder slår den svenska sommaren till igen. Jag älskar den svenska sommaren men jag är inte så förtjust i att man aldrig kan veta vad det blir för väder imorgon. Fantastiskt väder idag betyder inte fantastiskt väder imorgon. Just nu längtar jag efter i alla fall två veckor av sol. Jag tycker det är ganska lite begärt faktiskt. Det är ju inte så att jag kräver en hel sommar. Nä, två ynka veckor. Alltså det går bra med fler men på två veckor hinner man både njuta, hinna med en massa sommarutflykter och hemmasitt utan dåligt samvete. Jag vill ha sommarkvällar på altanen, stranddagar, cykelturer, picknick, ja ni hör ju. Jag längtar.

Så nu beställer jag fint väder. Snälla rara väderguden ge oss sol och värme. Läääääänge!

1 kommentar:

  1. Det behöver inte vara stekhett... eller jag gillar det absolut inte! Men sen behöver det inte regna varje dag heller ;) Nu får det gärna vara lite uppehåll kommande vecka så vi kan ut och campa torrskodda :)
    Kram.

    SvaraRadera