26 juli 2006

Att shoppa väska och almanacka visade sig vara väldigt svårt!

Idag har jag varit för mig själv större delen av dagen. Lillan har lekt med pappa. Det har varit väldigt skönt.

Lite jobbigt att jag valde sommarens varmaste dag till att gå på stan. Det var i det varmaste laget att prova kläder men det gick. Jag var egentligen inte ute efter kläder men det är svårt att vara på stan utan att kika lite. Det var så länge sedan jag var på stan helt ensam så jag passade på. Man kan aldrig veta när det blir nästa gång. Att prova kläder med en ett och halvt åring i vagnen är inte en dans på rosor.

Det jag var ute efter var en almanacka och en väska. Jag tror att jag var inne i åtta väskaffärer och ingen av de kunde jag hitta den perfekta väskan. Tänk att det ska vara så svårt att hitta med tanke på hur många väskor det finns. Till slut hittade jag en men det krävde att jag åkte till Kållered och köpte den för de hade den inte i rätt färg i stan. Helt galet för en väska. Men vad gör man inte för att hitta väskan man älskar.

Att hitta en almanacka kan man tycka är enkelt men inte för mig. Den ska inte vara för stor eller för tjock. Det ska vara gott om plats att skriva på och det får inte vara ringpärm. Helst ska den se ut som en helt vanlig bok, vara tunn med mycket plats. Detta går ju inte som ni förtsår. Jag hittade faktiskt en som jag känner mig nöjd med men den är inte perfekt på något sätt.

Nu är jag redo att börja jobba men vad glad jag är att det är tre veckor kvar att njuta av sommaren. Oj, vad jag ska njuta!

2 kommentarer:

  1. Anonym11:48

    Here are some links that I believe will be interested

    SvaraRadera
  2. Anonym00:03

    Vill bara pepåka att jag varken sett denna väska eller almanacka, HRMmm! Känner mig utanför nu. Dessutom visste jag inte att det fanns en sån regel om ny väska å så inför läsårsstart. Kan Snobbenväskan jag köpte på Ullis kvalificera som min nya, tro? Jag är hemskt förtjust i den.

    Sen var det almanackseländet då. Jag vill inte ha en almanacka! Jag ska ju inte jobba mer än kanske 2,5 månad. Då är det visserligen nödvändigt med almanacka, men sen... jag kommer väl knappast att behöva planera in och bokföra amningarna och lekplatsbesöken, eller? Och att skriva in förlossningen lär väl inte heller vara nån idé, det har man ju märkt hur sånt gäckas och inte vill kläckas när man själv tycker. Så jag vill inte betala dyrt för en almanacka som jag inte ska ha till nåt mer än en liten stund. Vad göra?!?!

    hehe, kraaam!

    SvaraRadera