25 juli 2006

Glömt min blogg men är tillbaka nu....

Ja, vad säger man. I Dorrans värld har det varti ganska tyst ett tag. Fast egentligen har det inte det utan Dorran har bara varit lat och faktiskt helt glömt bort att hon startat en blogg. Idag, plötsligt, kom hon på det. Det är konstigt hur minnet fungerar. Det är ingen idé att komma med undanflykter. Det är ändå ingen som tror på de i alla fall.

Det har gått ett halvår, minst, sen sist och jag tänker inte alls sammanfatta vad som hänt. Nä, jag börjar här och nu.

Sommaren har varit fantastisk. Vilken sol! Vilken värme! Vi har plaskat, solat, lekt, bollat, gungat, slappat, ätit glass. Massa sånt man gör på sommaren. Det jobbiga med sommaren är att den tar slut. Det är inte dags för det än men ångesten börjar infinna sig. Tre veckor kvar på sommarlovet och sen drar det nya läsåret igång. Nya elever, nya föräldrar, samma bokstäver. Kul men hade inte haft något emot en evig sommar.

Idag har jag varit och shoppat lite. Eller nja, tanken var att jag skulle shoppa men jag tittade mest. Inför ett nytt läsår så har jag vissa traditioner. Det ska inhandlas en ny almanacka och en ny väska. Det går inte att påbörja ett nytt läsår utan en ny jobbväska. Det tror jag att alla vet egentligen men det är inte alla som verkligen följer denna oskrivna regel. Jag såg en som jag tror att jag älskar men min praktiska man tyckte att jag skulle strosa runt i lite fler affärer utifallatt jag hittar en annan väska som jag älskar. Jag sa "Okej jag gör nog det. Det kan vara bra." Så sa jag trots att jag vet att jag kommer att köpa den första jag såg. Till den regeln finns det inga undantag.

Nu tänker jag bli duktigare på att skriva. Jag lovar inget men jag ska göra ett gott försök.

2 kommentarer:

  1. Anonym09:01

    Very pretty site! Keep working. thnx!
    »

    SvaraRadera
  2. Anonym12:09

    Very pretty design! Keep up the good work. Thanks.
    »

    SvaraRadera