03 augusti 2006

Intensivt kan man säga!

Igår var det en intensiv dag. Jag är helt slut idag vilket känns lite jobbigt eftersom vi ska ha en barnfrikväll och då vill man ju vara pigg.

Gårdagen började med ett läkarbesök redan klockan åtta på morgonen. Jag är inte den som går till doktorn om jag inte blir piskad dit. Jag har haft så mycket med läkare att göra att jag är trött på det men ibland måste man. Hur det kom sig att jag tog mig till läkaren var att min pappa behövde gå han med och han är ännu värre än mig. (Nånstans får man ju allt ifrån) Så jag tvingade honom att ringa till läkaren, han har en privatläkare som tar hand om honom så fort han behöver tid. Han gjorde det och han bokade tid för oss båda. Väldigt bra. Då kunde vi piska varandra.

Väl där skickades pappa iväg på det han skulle göra och jag fick förklara mitt problem. Efter ett besök hos en naprapat hade jag fått veta att jag har höftledsinflammationer vilket är orsaken till att jag går omkring som en anka med ständig värk. Doktorn kollade och konstaterade att han haft rätt och det var dags för att spruta in kortison i min höftled. Inte roligt! En centimeter i diameter att sticka nålen i annars funkar det inte. Så hon letade och letade och hittade till slut platsen (är man lite rund om höfterna som jag är så är det svårare att hitta) och satte nålen. Ojojoj, vad det gjorde ont!!! Hon sa bara "vad bra, då har jag hittat rätt" Läkare är så empatiska.

Resulatatet av denna behandling är att inflammationerna ska försvinna. Förhoppningsvis. Men det första är att när kortisonet börjar jobba så gör det fasligt ont. Jag går nu och ser ut som om jag är gravid i 10 månaden. Jag rultar fram. Inte kul alls men det ska tydligen betyda att hon prickat rätt. Så kul hade jag det igår (idag med faktiskt).

Men jag gjorde kul saker också. Jag var på lunch med min kompis P som ska gifta sig på lördag. Vi har inte umgåtts så mycket det senaste så jag är inte bjuden på bröllopet men jag ville ju självklart göra något för henne. Det var supertrevligt att luncha ihop och hon sken som en sol. Hon är såååå lycklig!! Det är verkligen roligt att se henne så lycklig. Vi pratade i flera timmar.

På kvällen hade P bokat bord på restaurang för tjejkompisarna. Sista kvällen ute som ogift! Hon ville att jag skulle följa med så jag fick på kort varsel ordna med barnvakt. Så jag rusade iväg på restaurang med tjejer jag inte träffat på länge. Det var verkligen roligt att träffas och fira P tillsammans. Jag njöt av att vara på restaurang utan lilltjejen. Ibland är det bra skönt att "slippa" den lilla.

Intensiv dag måste jag säga.

I kväll ska nog mannen och jag gå ut och äta. Förhoppningsvis vill någon följa med oss. Och imorgon bär det av till Skagen utan barn. Vilken lyx.

Man ska avsluta semestern på topp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar