10 augusti 2006

På fyndresa med lilltjejen

Vissa dagar känns det som man är helt ensam. Imorse kände jag det så.

Jag ville så gärna komma iväg till Ullared idag men ingen annan kunde. Ingen! Antingen var de inte hemma när jag ringde, eller så kunde de inte eller så var de sjuka. Kände mig allmänt deppig och mycket frustrerad.

Löjligt jag vet. Så viktigt är det ju inte att åka till Ullared just nu men jag kände att jag ville få det gjort innan jag börjar jobba. När jag börjar jobba kommer jag ju inte ha tid att åka iväg på långväga utflykter och jag kände att jag ville förbereda lilltjejen för kallare tider och dagisstart.

Till slut, efter en hel del deppande, bestämde jag mig för att åka själv. Helt själv med lillan. Anade att det vankades självmord men tänkte att har jag inte försökt så vet jag ju inte hur illa det kan bli.

Sagt och gjort. Jag stuvade in tjejen och mig i bilen. Min plan var att hon skulle sova hela vägen ner så att hon var utvilad och glad. Så blev det inte. Hon vägrade att sova. Det gick långsammare än vanligt ner för jag körde in i ett antal skyfall som ledde till ingen sikt alls. Otrevligt!

Väl nere satte jag myran i en vagn, fastsatt i en sele så att jag kunde vara säker på att hon inte skulle ramla ut. Jag tog mig snabbt runt och fick tag i de saker som fanns med på listan - absolut nödvändigt. Ett galonställ, vinterjacka och byxor, några pyjamasar, "Piggly Wink", tvättmedel, ridbyxor och några nya leksaker. Detta gjorde jag på rekordtid!

När jag var klar med det väsentliga och myran fortfarande var på bra humör, gick jag runt och tittade lite extra. Trodde inte det skulle vara möjligt med en busunge i vagnen men hon satt där så nöjd och lekte med alla saker.

Jag är mäkta imponderad av mig själv faktiskt. Jag kan tänka mig att åka helt ensam igen. Jag slapp ju vänta in någon annan och kunde gå i min egen takt. Hur skönt som helst.

Vill bara tillägga att jag faktiskt inte är speciellt förtjust i Ullared men det blir faktiskt billigare när man handlar där. Man tjänar in resan ganska snabbt. Jag tjänade in resan på ridbyxorna som jag fick för 300 kr mindre än hemma och det är ju inte fy skam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar