05 augusti 2006

Skagen över dagen!

Så vackert!

På museet

Vilar i trädgården

Grenen

Med fötterna i sanden


Ojojoj! Vad fantastiskt! Vad underbart! Så där helt perfekt!

Det var en helt överväldigande dag i Skagen. Vi njöt i fulla drag och bara var hela tiden.

Vi strosade, tittade, fikade, slappade och var på museeum. Precis som det ska vara när man är på semester. Vi gick på "Skagens museeum" för det ska man göra när man är där hade vi hört. Det var verkligen fint och roligt att se tavlorna på riktigt.

Efter turen på museet och fika innan dess så var vi väldigt trötta så vi gick ut i museets trädgård och vilade oss lite. Vi lade oss i gräset och sov helt enkelt. Hur slapp får man vara egentligen? Jo, på semester får man vara hur slapp som helst, tycker jag.

Magarna började kurra så vi promenerade bort och åt en bit mat. Satt länge och tittade på alla människor som gick förbi. Gott var det och mätta blev vi.

Sen bar det av till en utställning som vi sett innan men som vi båda tycker var helt fantastisk så vi tog det igen. "Jorden sett från himmlen" tror jag den heter. Den är helt fantastisk. Har ni möjlighet att se den någongång så rekommenderar jag den varmt.

När vi museeat klart tog vi bilen ut till Grenen. Nu skulle det promeneras, badas och kännas på hur Kattegat och Skagerack möts. Vilken strand! Hur vackert som helst. Vattnet var helt klart med solen som reflekterade i det. Jag var helt lycklig av att gå där med min man och bara känna mig glad hela tiden. Det är inte varje dag man har det så bra.

Vi tog oss ut till spetsen och kände lite på vattnet där. Tittade på det som man ska ha sett och gick tillbaka igen. Min man tog sig ett dopp och jag fotograferade istället, (är man en badkruka så är man).

In i bilen igen och till den tråkiga färjan för överfart till Sverige.

Summeringen av dagen är den att detta ska göras igen. Det var länge sedan jag upplevde ledigheten och semestern så avslappnad.

"Skagen över dagen" är toppen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar