09 juni 2008

en tillfällighet?

I dag efter dagis låg myran och jag och mös en stund på sängen tillsammans med nallen Love. Vi pratade om allt möjligt men framför allt om hur farliga flugor och getingar kan vara. Myran frågade om det var okej att dom flög in till oss och jag sa att det är inte mycket man kan göra för att hindra dom. Då tittar hon på mig och frågar om det är okej att fåglar flyger in till oss. Jag svarar att det vore inte så bra för det är så svårt att få ut dom igen. Vi låg och pratade så en bra stund.

När vi hade legat där länge hörde vi ett fasligt liv utanför. Måsarna verkade väldigt upprörda över något. Inte för att det är så ovanligt vid den här tiden på året. Det började låta väldigt mycket ute på uteplatsen och myran frågade vad det var som lät och jag sa att vi nog fick ta och kolla efter. När vi reser oss upp ur sängen och börjar gå ut mot uteplatsen möts vi av en liten måsunge som glatt spatserar vid sängens fotände. Vi sjasade ut den (utan att röra vid den) och den gick vidare ut i trädgården.

Myran var hur lycklig som helst och ni kan tänka er vad hon pladdrar om detta nu. Lite svårt att skriva ett inlägg här samtidigt faktiskt.

Tyvärr hann jag inte få fram kameran så vi har ingen bild på den lilla fågelungen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar