24 juni 2008

maraton

Det har varit maraton i helgen! Inte ett sådant där maraton som man springer utan ett maraton i fester.

I fredags var det midsommarafton som ni ju alla vet. Då var vi i Kungsbacka och dansade runt midsommarstången, sjöng allsång och njöt av god mat. Faktiskt hade vi solsken dom stunderna vi var utomhus. Lillmyran var syselsatt med en liten hund mest hela dagen så henne behövde jag inte sysselsätta speciellt mycket. På kvällen, efter att hunden gått hem, lyckades vi få myran att somna i M föräldrars säng. Kvällen avslutades med en långpromenad med alla syskonen. Man kan säga att midsommarafton var precis så där mysigt trevlig som den ska vara. Jag är nöjd!

På lördagen var det dags för min pappas 60-års fest. Så den förbereddes det för hela dagen. Myran hjälpte till massor och var bara ett nöje att ha med. Hon festade loss massor sen när festen väl började (hon tyckte att det tog fasligt lång tid innan det blev kväll). Det mest intressanta var att få hjälpa till att blanda och hälla upp bål. Hon var uppe till klockan 22 men där gick hennes gräns och det var dags att ta hem henne för att sova. Jag och M var kvar ett tag till och umgicks. Det var en mycket lyckad kväll och min pappa var glad.

På söndagen var det kyrkdags som vanligt men denna gången åkte vi till Kungsbacka. Ms hemmaförsamling. Hans bror skulle hålla sitt avskedstal inför sin mission som han åker iväg på på fredag. Hela familjen P, inklusive mig, sjöng. Inget jag var speciellt glad över att göra men självklart får man vara med när man blir tillfrågad. Talet var jättefint. På eftermiddagen var det Öppet hus hemma hos familjen P. Så efter kyrkan förberedde vi för det. Huset fylldes på massor med folk. Så nu kan han åka iväg. På fredag morgon bär det av till London och kommer inte hem igen förrän om två år. Wow!

Det var min maratonhelg det! Bara en massa fest och roligheter. Nu är jag helt slut men det gör inte så mycket.

1 kommentar: