16 april 2010

Aska

Så ska man oroa sig? Är askan farlig för oss? Hur länge ska det hålla på? Hur vet man vad som är sanning av det som står i tidningarna? Skulle de inte bara kunna göra någon mätning som talar om när den vulkanen ska sluta vara så arg? Behöver jag samla massa vatten ifall att det dimper ner så mycket aska att vårt vatten blir förgiftad? Kommer jag klara mig utan socker i skafferiet (det är slut) eller ska jag rusa till affären och köpa mer? Dessutom har jag bara ett mjölkpaket kvar så ska jag handla det också då? Ska man förbereda sig för jordens undergång (okej en överdrift)?

Många frågor. Jag vet ingenting om vulkanutbrott mer än att man kan baka väldigt gott bröd i askan väldigt många år senare. Mer exakt 16 år senare. Vilket jag gjorde när jag var på Island 1989.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar